Stawiam Na Rozwój

Spółdzielnia Socjalna SIMPULS i Benefit Projekt Andrzej Bożek zapraszają do uczestnictwa w projekcie „Stawiam na rozwój”. Projekt obejmuje kompleksowe wsparcie 48 osób z niepełnosprawnościami (30 kobiet, 18 mężczyzn) zamieszkujących na obszarach wiejskich woj. lubelskiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Założeniem projektu jest poprawa sytuacji zawodowej i wzrost szans na zatrudnienie u min. 70% uczestników w okresie od 01.09.2025 r. do 31.10.2026 r.

Celem głównym projektu jest wzrost szans zatrudnienia oraz poprawa dotychczasowej sytuacji zawodowej u min. 70% uczestników tj. 34 osób z niepełnosprawnościami (21K, 13M) do 31.10.2026 r. przez zdobycie pożądanych na rynku pracy kwalifikacji i doświadczenia zawodowego.

Wartość projektu: 1 210 536,00 zł

Dofinansowanie: 1 150 009,20 zł

Wkład UE: 1 028 955,60 zł


Grupę docelową stanowią niepełnosprawne osoby dorosłe, pozostające bez zatrudnienia (bierne zawodowo, bezrobotne)

  • minimum 20% grupy docelowej będą stanowiły os. spełniające co najmniej jedną z poniższych przesłanek
    • doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek kwalifikujących je do wsparcia w projekcie, o których mowa w pkt 1, lub spełniające więcej niż jedną przesłankę określoną w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.);
    • znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z posiadanym orzeczeniem wydanym przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności;
    • z niepełnosprawnością sprzężoną;
    • osoby z chorobami psychicznymi;
    • osoby z niepełnosprawnością intelektualną;
    • osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (w rozumieniu zgodnym z ICD10);
    • korzystające z programu Fundusze Europejskie Pomoc Żywnościowa;
    • opuszczające placówki opieki instytucjonalnej;
    • wykluczone komunikacyjnie, co oznacza osoby zamieszkujące na obszarach, na których brakuje transportowych połączeń publicznych;
    • osoby, które opuściły jednostki penitencjarne w terminie ostatnich 12 miesięcy.
  • 100% uczestników będzie pochodziło z terenów wiejskich (DEGURBA 3)
  • aby zniwelować różnice i zwiększyć szanse na poprawę sytuacji zawodowej w pierwszej kolejności będą rekrutowane os. o niskich kwalifikacjach
  • projekt zakłada udział min. 30 kobiet, które również uzyskają dodatkowe pkt. na etapie rekrutacji

FORMY WSPARCIA

Osiągnięcie zaplanowanego celu będzie możliwe poprzez przejście pełnej ścieżki projektowej obejmującej:

  1. Diagnozę kompetencji zawodowych w ramach indywidualnej ścieżki reintegracji społecznej, każda z osób będzie uczestniczyła w 2 spotkaniach obejmującym 2 h każde (łącznie 4 h zegarowe),
  2. Indywidualne zajęcia aktywizacyjne obejmujące m.in.
    • konsultacje psychologiczne, (8 h/os.; 60 minut), zajęcia z psychologiem pozwolą na odzyskanie równowagi emocjonalnej, właściwe wyznaczenie celów i wsparcie w dążeniu do ich realizacji, poprawią również stan psychofizyczny, odbudują nadzieję i poczucie własnej wartości. Ich zadaniem będzie także odkrywanie i rozwijanie potencjału osobistego i zawodowego, wspieranie uczestnika w poszukiwaniu rozwiązań i motywowanie go do realizacji postawionych przez niego celów,
    • trening rozwoju społeczno – zawodowego, (8 h/os.; 60 minut), w ramach treningu uczestnicy nauczą się jak wzmacniać postawy podtrzymujące aktywność życiową i społeczną, jakie są metody zdobywania informacji zawodowych, podnoszenia kwalifikacji, aktywne metody poszukiwania pracy, jak nawiązywać kontakty w środowisku pracy,
    • trening kompetencji i umiejętności psychospołecznych, (8 h/os.; 60 minut), w ramach trening uczestnicy nauczą się jak radzić sobie ze stresem i trudnymi emocjami (lękiem, brakiem akceptacji), asertywności w relacjach interpersonalnych czy zachowania w trudnych i konfliktowych sytuacjach, jak pobudzić kreatywność w pracy indywidualnej i grupowej, autoprezentacji.
  3. Szkolenia
    • Specjalista ds. obsługi klienta – 2 grupy/16 os. (120 h, moduł branżowy 60 h, moduł ICT 60h)/gr. Program: identyfikacja potrzeb klienta, budowanie relacji, techniki negocjacyjne, świadomość rynku i konkurencji: analiza rynku, badanie trendów; sprzedaż online i obsługa klienta w erze cyfrowej, programy komputerowe w obsłudze klienta,
    • Specjalista ds. sprzedaży – 1 grupa/8 os. (120 h, moduł branżowy 60 h, moduł ICT 60 h)/gr. Program: prezentacja produktów/usług, marketing i jego narzędzia, reklama w sprzedaży, zasady etyki i uczciwości w sprzedaży, najskuteczniejsze formy reklamy, korzystanie z baz danych, content marketing, analityka w oparciu o narzędzia Google
    • Specjalista administracyjno – księgowy – 3 grupy/24 os. (120 h, moduł branżowy 60 h, moduł ICT 60h)/gr. Program: obieg informacji w formie pisemnej i elektronicznej, sporządzani pism, instrukcja kancelaryjna, podstawy public relations, księgowości, obsługa programów biurowych, księgowych.

      Szkolenia zakończone będą egzaminem zewnętrznym ECCC
  4. Pośrednictwo pracy (4 h/os.; 60 minut),
  5. Staże – 3 miesiące, średnio 22 dni robocze po 8 h, a w przypadku osób ze stopniem umiarkowanym lub znacznym 7 h, realizowane w miejscach dogodnych dla uczestników.

UCZESTNICY NIE MOGĄ JEDNOCZEŚNIE BRAĆ UDZIAŁU W INNYCH PROJEKTACH Z UE

UCZESTNICY OTRZYMUJĄ

  • wiedzę przekazaną przez kompetentnych i doświadczonych trenerów w przyjaznej atmosferze, wsparcie psychologiczne i rozwojowe
  • podręcznik z zakresu zagadnień wybranego szkolenia, notatnik, długopis,
  • catering w postaci obiadu i poczęstunku – ciepłe danie,  herbata, kawa, ciastka, przekąski,
  • zwrot kosztów przejazdu dla uczestników na szkolenie i  staż.
  • stypendium szkoleniowe (około 1 600 netto) i stypendium stażowe (około 2 000 netto za miesiąc)

DOKUMENTY REKRUTACYJNE